CEP TELEFONU KULLANMA VE EĞİTİME ETKİLERİ

     Günümüzde cep telefonu kullanımı artmakta ancak bu artış en fazla çocuk ve gençlerimizde görülmektedir.

    Çocuk ve gençler cep telefonlarını, telefonun asıl fonksiyonu olan HABERLEŞME amacından daha çok başka amaçlar için kullanmaktadırlar.

     Cep telefonunu kullanma amaçları arasında da ilk sırayı mesaj atmak alırken bunu sırasıyla konuşma yapmak, sosyal ağlara bağlanmak, anlık mesajlaşma programlarını kullanmak ve e-posta alıp gönderebilmek takip ediyor.

     Peki çocuklarımız neden bir cep telefonuna sahip olmak istiyorlar?

  1. “Herkeste var, niye bende olmasın?”
  2. “Arkadaşlarımda olup bende olmayınca eksiklik hissediyorum.”
  3.  “Boş zamanlarımda bir arkadaş gibi oluyor. Oyun oynuyorum, müzik dinliyorum, özellikleriyle oynuyorum, yani zaman geçiriyorum.”
  4. “Cep telefonu olmayan, hatta telefon eski model cep telefonunu olan çocuklarla da arkadaşlar arasında alay ediliyor.”

     Buradan üç temel sonuç çıkarmak mümkün görünmektedir.

  1. Çocuklar teknolojiyi sağlıklı kullanma bilincine sahip olmadan teknolojik cihaza sahip oluyorlar.
  2. Çocuklar, cep telefonlarını adeta bir VAROLMA aracı olarak görüyorlar.
  3. Çocuklar sosyal yalnızlıklarını, diğer bir ifade ile SOSYALLEŞME gereksinimlerini ne yazık ki bir cihaz ile gidermeye çalışıyorlar…

    Okulda cep telefonu kullanımına izin vermiyoruz. Kullanıldığını gördüğümüz telefonları alıp, velilerimize teslim ediyoruz.  Buranın şartları biraz farklı.Burada pek çok velimiz telefonu güvenlik açısından gerekli görüyor. Ama öğrencilerimizin okulda telefon kullanmasını gerektiren bir durum yok. İsteyen velilerimiz okul idaresini arayıp öğrencileriyle görüşmeyi isteyebilirler. Öğrenci de okul idaresinden velisini arayarak görüşme yapabilir.

oges   mebk12tr   egitim   ekayit   eokul4   eokul5